ویلاگ زوجیت

کلمات کلیدی

ازدواج

دانلود رایگان

کتاب تست حقوق مدنی دکتر قربانی

دانلود کتاب تربیت بدنی پیام نور

دانلود کتاب تربیت بدنی عمومی ابوالفضل فراهانی

دانلود کتاب تربیت بدنی ابوالفضل فراهانی

دانلود رایگان کتاب تربیت بدنی عمومی 1 پیام نور

دانلود رایگان جزوه تربیت بدنی 1 ابوالفضل فراهانی

دانلود pdf کتاب تربیت بدنی 1 پیام نور

دانلود pdf تربیت بدنی 1 پیام نور

خلاصه کتاب تربیت بدنی عمومی 1 پیام نور

تربیت بدنی عمومی 1 ابوالفضل فراهانی pdf

کتاب مبانی توانبخشی pdf

کتاب اصول و مبانی توانبخشی

دانلود کتاب توانبخشی پزشکی

دانلود کتاب اصول توانبخشی و فیزیوتراپی

دانلود رایگان کتاب مبانی توانبخشی

دانلود رایگان کتاب اصول توانبخشی

اصول و افزارهای توانبخشی

اصول توانبخشی ppt

فارسی دهم سیر تا پیاز

سیر تا پیاز فارسی دهم pdf

سیر تا پیاز عربی دهم

سیر تا پیاز شیمی دهم

سیر تا پیاز ریاضی دهم

سیر تا پیاز دینی دهم

دانلود کتاب میکرو زبان دهم

دانلود pdf سیر تا پیاز ادبیات دهم

قیمت کتاب آمار و احتمال مقدماتی دکتر بهبودیان

دانلود کتاب آمار مقدماتی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
فردی که شریک زندگی اش ترکش کرده، هر کاری می کند تا او را باز گرداند. در واقع این رفتار طبیعی است زیرا او با این کار می خواهد جلوی آسیب های وارده بر خودش را بگیرد. اما آیا این کار عاقلانه است؟
 
اگر شما هم از طرف شریک زندگی تان رانده شده اید، قبل از هر تلاشی برای بازگرداندن او، خوب با خودتان فکر کنید. اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می کنیم که دور او را خط بکشید. می پرسید چرا؟ 5 دلیل این پیشنهاد را در اینجا برایتان آورده ایم.
 
 آیا به رابطه شکست خورده خود بازگردیم؟
 
دلیل1
 
شما شوکه شده اید، عصبانی هستید، ناراحت و دل شکسته اید و از این که از سوی عزیزترین فرد زندگی تان رد شده اید، احساس حقارت می کنید. این نشانه ها را «علائم کلاسیک افسردگی» می نامند. اگر خدایی ناکرده عشق زندگی تان در می گذشت، دیگر تلاشی هم برای باز گرداندن او وجود نداشت اما او حال در این جهان زندگی می کند و همین موضوع شما را بیشتر تحریک می کند تا برای ترمیم رابطه تان تلاش کنید.
 
از نظر شما او مقصر است زیرا او این تصمیم را گرفته اما یادتان باشد که حتما دلیلی برای این رفتار او وجود دارد. مطمئنا رابطه شما به خوبی پیش نرفته است. پس چرا برای رابطه ای ناسالم تلاش می کنید؟ برای فردی که دیگر شما را نمی خواهد؟ به جای این که برای بازگرداندن او تلاش کنید، انرژی خود را صرف بهبود روحیه تان، بدون حضور او، کنید.
 
دلیل2
 
 حتی اگر شما تمام تکنیک های باز گرداندن شریک زندگی تان را به کار بگیرید و با تمام سختی ها بجنگید و بتوانید بار دیگر او را بر گردانید، آیا این رابطه جدید، رابطه ای درست و کامل خواهد بود؟ شاید برای شما باشد اما برای او هرگز.
 
مثل این است که شما روی یک پوست تخم مرغ ترک خورده راه بروید. شاید روزمرگی هایتان همان باشد، به عنوان مثال هر صبح بیدار شوید و به او سلام کنید یا این که با او به سینما بروید، درست است شما او را کنار خود دارید اما مهمترین اصل یک رابطه را از دست داده اید. پس بهتر است سرتان را مثل کبک داخل برف فرو نبرید و واقعیت را ببینید. با گول زدن خودتان به هیچ جایی نخواهید رسید.
 
 آیا به رابطه شکست خورده خود بازگردیم؟
 
دلیل3 
 
درست که شما شوکه شده اید اما اگر ذهن تان را آرام کنید و به واقعیت اطرافتان نگاهی بیاندازید خواهید دید که چقدر نکات منفی رابطه تان زیاد است. زمانی که ما شکست عشقی می خوریم، مدام نکات خوب رابطه را به یاد می آوریم اما اگر دقیق تر به آن نگاه کنید خواهید دید که نکات منفی زیادی نیز وجود دارند و در واقع آنقدر کفه منفی ترازویتان سنگین تر بوده که موجب جدایی تان شد.
 
شاید فکر کنید که می توان همه چیز را از اول آغاز کرد اما این موضوع زمانی امکان پذیر است که شما تمام هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی بدن تان را از نو بسازید که این نیز غیر ممکن است.
 
دلیل 4
 
آیا فکر می کنید که بازگشت شما به هم می تواند تضمین کننده یک رابطه دائمی برایتان باشد؟ احتمالش خیلی کم است. دلیل آن هم مشخص است زیرا شما همان آدم اید، همان رفتار و عادات را دارید پس باز هم همان اشتباهات گذشته را جبران خواهید کرد.
 
شاید بتوانید خودتان را مجبور کنید که برای چند هفته رفتاری متفات از خود نشان دهید اما در نهایت، زمانی که تب و تاب جدایی تان خوابید، شما نیز به همان گذشته خود باز خواهید گشت. و درست همان جاست که مجبورید تمام این ناراحتی ها را بار دیگر تجربه کنید.  
 
دلیل 5
 
شاید شنیده باشید که آنچه بدان احتیاج دارید، کمی زمان است و پس از آن همه چیز به حالت قبل خود باز خواهد گشت. شاید حتی فکر کنید که گذشت زمان، عصبانیت شریک زندگی تان نیز برطرف خواهد کرد و او به اشتباهاتش پی خواهد برد و در این فاصله شما هم می توانید به خوبی در مورد رابطه تان فکر کنید و از خودتان فردی بهتر بسازید اما در واقع این راه حل هم جواب نمی دهد.
 
 آیا به رابطه شکست خورده خود بازگردیم؟
 
دوری شما به مدت یک ماه یا حتی بیشتر، تنها شما را دلتنگ می کند اما راه حلی برای مشکلات رابطه تان نخواهد بود. اگر در این مدت با دیگران ارتباط بیشتری داشته باشید خواهید دید که رابطه قبلی شما آنقدرها هم که شما فکرش را می کردید، ایده آل و دوست داشتنی نیست. 
  • احمدرضا زنبوری
  • ۰
  • ۰
دوران پیش از ازدواج یا همان «نامزدبازی»، یکی از شیرین ترین اتفاقات زندگی هر فردی است. از آنجا که این دوره با هیجانات و احساسات آتشین دو طرف همراه است، ممکن است باعث انجام کارهایی شود که نه تنها روابط عاشقانه زوج را دچار مخاطره می سازد بلکه عواقب آن تا مدت ها گریبانگیر زندگی مشترک شود. در این شماره راهکارهایی را برای مدیریت اقتصادی دوره نامزدی ارائه می کنیم.

حساب کتاب نامزدبازی

 
مرا واکاوی کن

مهم ترن کارکرد دوره نامزدی، شناخت بیشتر طرف مقابل است. بار احساسی و دلپذیر بودن لحظات همراهی با نامزدتان نباید شما را از این کارکرد مهم غافل کند. پس شناختن طرف مقابل را از لحظه اول شروع کنید. البته انجام این کار نیازمند دقت و ظرافت است و به هیچ روی نباید صورت بازجویی یا تفتیش عقاید به خود بگیرد.

شناخت طرف مقابل تاثیر بسیار چشمگیری روی مدیریت اقتصاد نامزدی دارد. آرش پول زیادی را صرف خرید دسته گل برای ندا می کند. او شنیده است که هیچ هدیه ای مانند یک دسته گل زیبا نمی تواند از خانم ها دلربایی کند؛ اما او نمی داند که به دلیل حساسیت شدید ندا به گل و گیاه و حتی بوی عطر، با این کار باعث آزار او می شود و نه تنها ندا دسته گل های او را کنار تخت خوابش قرار نمی دهد، بلکه بعد از هر ملاقات، آنها را مستقیما روانه سطل زباله خیابان می کند.

خودپرداز عشق

بسیاری از افراد، به ویژه آقایان، گمان می کنند بهترین شکل ابراز علاقه به طرف مقابل، پول خرج کردن است. علیرضا از شهرستان به تهران آمده و برای ساختن زندگی آینده اش با سمانه، سخت مشغول کار است. او هر دو هفته یک بار برای دیدن نامزدش به شهرستان می رود. او هر بار کوله باری از سوغاتی های گرانقیمت از شال و روسری گرفته تا کیف و کفش و گجت های الکترونیکی به همراه دارد.

اگرچه سمانه از این که علیرضا در مدت دوری، به یادش بوده خوشحال و سپاسگزار است اما تصمیم گرفته به علیرضا بگوید پول هایش را پس انداز کند تا بتوانند زودتر زندگی مشترک را آغاز کنند.

همین الان یهویی

اگر می خواهید برای شام یا گردش بیرون بروید، بسیار ضروری است که از قبل برنامه مشخصی برای این کار داشته باشید. سعی کنید محل هایی را که برای ملاقات های عاشقانه انتخاب می کنید از قبل شناسایی کنید. امیر از یک سفر کاری خارج کشور برگشته بود که دید آذین به استقبالش آمده است.
 
آذین که می داند غذا خوردن در هواپیما حال امیر را بد می کند، سر راه، جلوی رستورانی که ظاهر شیکی دارد توقف می کند. منوی رستوران لیست قیمت ندارد و آذین که خجالت می کشد قیمت غذاها را سوال کند، علی رغم اصرار امیر که می گوید اشتها ندارد، سفارش مبسوطی می دهد. یک ساعت بعد و در حالی که نصف سفارش ها دست نخورده باقی مانده، آذین مجبور می شود پول یک مایکروفر را به صندوق دار بپردازد.
 
حساب کتاب نامزدبازی
 
جای خودت نفس بکش

یکی از اشتباهات سنتی دوران نامزدی، تظاهر است. این که بدون توجه به اولویت ها و فقط به خاطر رضایت خاطر طرف مقابل، بی مهابا پول خرج کنید ممکن است در کوتاه مدت تصویر آدم موفق و دست و دل بازی را از شما به نمایش بگذارد اما به دلیل این که تداوم این وضعیت عملا برای تان ممکن نیست، شما را در دراز مدت گرفتار چالش های جدی خواهد کرد؛ ضمن آن که به ریاکاری متهم خواهید شد.
 
محمد و زهرا در حال گردش در یک پاساژ هستند که زهرا انگشت اشاره را به سمت یک جفت چکمه می گیرد. بعد از پوشیدن آن زهرا سرش را به علامت رضایت تکان می دهد. محمد وقتی قیمت چکمه را می شنود در جای خود میخکوب می شود؛ اما نمی خواهد جلوی نامزدش کم بیاورد و تمام پس انداز شش ماه گذشته اش را به مغازه دار می پردازد.

بهتر از من چه کسی؟

اغلب آدم ها دوست دارند با دیگران متفاوت و اصطلاحا از آنها «سر» باشند. این امر در ذات خود چیز بدی نیست؛ ولی تعبیر ناصحیح آن می تواند فرد را تا ورشکستگی کامل پیش ببرد. آدرینا اگرچه درآمد خیلی خوبی دارد ولی اخیرا دچار مشکلات مالی جدی شده است.
 
او می خواهد همیشه در چشم نامزدش تازه و هیجان انگیز جلوه کند؛ به همین خاطر در هر ملاقات یا قرار عاشقانه با لباس و آرایش جدیدی ظاهر می شود؛ رنگ موهایش را هر ماه با هزینه هنگفتی تغییر می دهد و همزمان عطر گرانقیمتی می خرد؛ زیورآلات بدلیش اگر گران تر از طلا نباشد ارزان تر نیست و بعد از استفاده هم کسی خریدار آنها نیست.
 
از عینک آفتابی تا کیف و کفشش همگی مارک دار و از کاتالوگ همان فصل است. با این رفتار، نه تنها تمام پس اندازش طی دوره نامزدی به پایان رسید بلکه مبلغ قابل توجهی هم به دوستانش بدهکار شد.
 
آن سوی بام

در این میان، تعداد افرادی که راه تفریط را می پیمایند و به اصطلاح از آن سوی بام می افتند هم کم نیست. اگرچه همان طور که گفته شد، خرج کردن بی مهابا و بدون حساب در دوران نامزدی، کار شایسته ای نیست ولی فراموش نکنید که این دوران می باید انرژی و انگیزه آ؛از زندگی مشترک را در شما به وجود بیاورد. همچنین در نظر داشته باشید که نامزدی، یکی از زیباترین و خاطره سازترین دوره های زندگی هر فردی است. 

شیما و بهروز هر دو شاغل اند و از شرایط مالی مناسبی برخوردارند. بهروز معتقد است که باید هر ریالی که به دست می آورند برای روز مبادا پس انداز کنند. اگر دنبال شان می گردید، می توانید آنها را همیشه در پارک محل پیدا کنید چون بهروز عقیده دارد کرایه ماشین، بی معنی ترین هزینه ممکن است.
 
آنها قرارهای عاشقانه شان را با ساندویچ های خانگی و شربت آبلیمو برگزار می کنند. همین یک دست لباسی که در شب عید دو سال پیش از دستفروش های چهارراه استانبول خریده اند، همیشه به تن دارند و برای این که از دوام لباس شان کاسته نشود هیچ وقت آنها را اطو نمی کنند.

رعایت اعتدال، معرفی و شناخت روشن و شفاف دو طرف و پرهیز از افراط و تفریط اوقات خوشی را در طول مدت نامزدی برای تان رقم خواهد زد. 
  • احمدرضا زنبوری
  • ۰
  • ۰
 اگر هنوز مجرد هستید و می خواهید برای اولین بار سر قرار با خانم مورد علاقه تان بروید، ما به شما کمک می کنیم تا بهترین باشید. اگر نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم را رعایت کنید، حتما دل طرف مقابل تان را به دست خواهید آورد.

نکاتی برای پیروزی در اولین قرار ملاقات با خانم ها

اعتماد به نفس داشته باشید
 
طبیعی است که شما در قرار ملاقات اول تان، کمی عصبی و نگران باشید اما باید سعی کنید که اعتماد به نفس خود را بالا نگه دارید.
 
هنگام صحبت کردن با طرف مقابل تان آرامش خود را حفظ کنید و موضوعاتی را برای صحبت کردن انتخاب کنید که هم نسبت به آنها احساس راحتی می کنید و هم اطلاعات تان در موردشان کامل است، اما مراقب باشید که در این راه زیاده روی نکنید. به عنوان مثال هیچ کس دوست ندارد در مورد کتابی که تنها شما به آن علاقه دارید، ساعت ها حرف بشوند. پس اعتدال را در هر کاری رعایت کنید.
  
شاید به نظر ساده باشد اما انتخاب فردی که مشترکات زیادی با شما داشته باشد، اصلا کار ساده ای نیست. اما در هر شرایطی سعی کنید که خود واقعی تان باشید و هیچگاه به غیر خود تظاهر نکنید.
 
جشم هایتان را به او بدوزید
 
یادتان باشد که قرار ملاقات شما فرصتی برای شناخت و جذب کردن طرف مقابل تان است، بنابراین شما باید تمام تمرکزتان را به او بدهید. از او در مورد خودش سوال کنید و سوالات او را با حوصله پاسخ دهید و به شدت از نگاه کردن مدام به تلفن همراه یا اطراف تان بپرهیزید. در غیر این صورت طرف مقابل تان احساس خواهد کرد که به او اهمیت نمی دهید.
 
ساده باشید
 
اگر برای اولین بار می خواهید فردی را به مکانی دعوت کنید، پیشنهاد می کنیم که مکانی را انتخاب کنید که به خوبی می شناسید و از کیفیت فضا یا حتی غذاهایی که سرو می شوند، اطمینان کامل داشته باشید تا شرمنده طرف مقابل تان نشوید. به علاوه مکان قرار ملاقات تان باید برای هر دویتان مناسب و راحت باشد. به عنوان مثال اگر رستورانی را انتخاب کرده اید که به شما نزدیک است و به راحت و بدون ترافیک می توانید به آنجا بروید، باید به فکر طرف مقابل تان هم باشید تا در رسیدن به آنجا دچار مشکل نشود.
 
این نکته را هم خاطر نشان کنیم که اگر قرار ملاقات اول و دوم تان در اواسط هفته بوده، حتما قرار سوم را در تعطیلات آخر هفته بگذارید زیرا ممکن است این سوتفاهم برای طرف مقابل تان بوجود آید که شما آخر هفته ها سرتان به کار خودتان یا با دوستان تان گرم است و او را فراموش کرده اید.
 
آماده باشید
 
حتما شما هم شنیده اید که دیدار اول بیشترین تاثیر را در طرف مقابل تان می گذارد و او از همان نگاه اول برداشت های زیادی از شما و شخصیت تان خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما با ظاهری خواب آلود و خسته سر اولین قرارتان ظاهر شوید، این فکر را در ذهن او تداعی می کنید که به این رابطه اهمیت زیادی نمی دهید و طرف مقابل تان آنقدر برای شما ارزش ندارد که کمی بیشتر به خودتان برسید. پس سعی کنید به ظاهر خود اهمیت دهید. اگر موهایتان بلند و بهم ریخته است، به آرایشگاه بروید و آنها را مرتب کنید یا تمییز ترین لباس هایتان را بپوشید.
 
 نکاتی برای پیروزی در اولین قرار ملاقات با خانم ها
 
به دندان های خود توجه کنید که کثیف نباشند یا دهان تان بو ندهد، ناخن ها را نیز فراموش نکنید. حتی سعی کنید که کمی زودتر از ساعت مقرر سر قرار حاضر شوید، در این صورت وقت کافی خواهید داشت که یک بار دیگر خودتان را در آینه ببینید و از زیبایی تان اطمینان حاصل کنید.
 
هنگام سفارش غذا نیز بهتر است غذایی را سفارش دهید که قبلا تست کرده اید.
 
نظر دیگران را در مورد تیپ تان بخواهید
 
اگر نسبت به ظاهر خود شک دارید، می توانید نظر دیگران را در مورد آن بپرسید. از آنها بپرسید که در مورد تیپ شما چه فکری می کنند یا چه پیشنهادهای بهتری برای جذاب تر شدن تان دارند. این کار زاویه دید شما را گسترش و تغییر می دهد، در نتیجه می توانید بهتر تصمیم بگیرید و زیباتر از همیشه بدرخشید.
 
صورت حساب را پرداخت کنید
 
اگر اولین بار است که با فردی قرار ملاقات می گذارید، حتما هنگام حساب کردن، شما پیش قدم شوید. این کار شما تاثیر مثبت زیادی بر طرف مقابل تان خواهد داشت. پس اگر می خواهید که رابطه خود را ادامه دهید، از پرداخت صورت حساب غافل نشوید.
 
نکاتی برای پیروزی در اولین قرار ملاقات با خانم ها
  • احمدرضا زنبوری
  • ۰
  • ۰
 عشق را نمی توان در یک کلمه یا جمله خلاصه کرد. عشق آرامش، شادی، دوستی و... است. عشق را نمی تواند ساده پیدا کرد. اما به راستی علت آن چیست؟ ما انسان ها چگونه و چرا عاشق می شویم؟ روان شناسان سالها برای یافتن پاسخ این سوالات تحقیق کردند و در نهایت به نتایجی رسیدند که ما خلاصه ای از آنها را در اینجا برایتان آورده ایم.
 
خندیدن
 
 چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟
 
خانم هایی که می خندند، همیشه جذاب به نظر می رسند، اما این موضوع برای آقایان صحت ندارد. تحقیقی که در سال 2011 روی 1000 نفر انجام شد، این موضوع را ثابت می کند. در این تحقیق به افراد عکسی از جنس مخالف شان را نشان دادند و از آنها خواستند تا جذاب ترین چهره ها را جدا کنند. 
 
نتایج این تحقیق نشان داد زنانی که چهره ای شاد داشتند، جزو جذاب ترین ها بودند و آنهایی که غرور در چهره شان به جای خنده نقش داشت، کمترین رای را آوردند. از طرف دیگر، زنان به مردهایی رای دادند که در تصویر مغرورتر بودند و نمی خندیدند.
 

 
شباهت با عشق قبلی
 
 چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟
 
زنان بیشتر به سمت مردانی کشیده می شوند که شبیه به عشق قبلی زندگی شان هستند. اگر چه این موضوع در مورد آقایان صحت دارد اما نسبت به زنان احتمالش کمتر است.
 

 
حالات دست
 
 چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟
 
اگر می خواهید دل فردی را به دست آورید، هنگام صحبت کردن از دستان تان بیشتر کمک بگیرید. در تحقیقی که در سال 2016 انجام شد، از دو گروه زن و مرد خواستند که با جنس مخالف شان قراری بگذارند. نتیجه این پژوهش ثابت کرد افرادی که هنگام صحبت کردن دست هایشان را بیشتر تکان می دادند، بیشتر مورد توجه جنس مخالف قرار گرفتند طوری که فرد مقابل تمایل داشت بار دیگر با آنها قرار ملاقاتی بگذارد. 
 

 
شباهت ظاهری و باطنی
 
چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟ 
 
این که می گویند تفاوت جذابیت می آورد، اشتباه است. آنچه افراد را به هم جذب می کند، شباهت های میان شان است نه تفاوت ها. به عنوان مثال افرادی که شخصیت مشابهی دارند، بدین علت که مسیر زندگی و هدف شان را یکی می بینند، احتمال عاشق شدن شان بیشتر است. در واقع شباهت هاست که موجب می شود دو نفر یکدیگر را به بهترین شکل ممکن درک کنند.
 

 
 زل زدن به چشم هم بیش از 2 دقیقه
 
چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟ 
 
محققان از تعدادی زن و مرد خواستند که به چشم های یکدیگر در مدت زمان بیش از 2 دقیقه زل بزنند.  در انتها از آنها خواست تا احساسات شان را بیان کنند. آنها نیز در پاسخ گفتند که حسی از عشق و دوست داشتن را تجربه کردند. و این تحقیق ثابت کرد که تماس چشمی به مدت طولانی می تواند جرقه های عشق را در درون افراد روشن کند، حتی اگر فرد مقابل تان را برای اولین بار دیده باشید.
 

 
عطر
 
 چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟
 
عطرهای هم می توانند نقش زیادی در عاشق شدن داشته باشند. به عنوان مثل تحقیقی در کالیفرنیا ثابت کرد که خانم های بسیاری مجذوب عطر پیراهنی که تن آقایان است، و شامل مقدار زیادی تستسترون می باشند، می شوند. این عطر با هورمون های دیگر خانم ها هماهنگ شده و در نهایت حس عاشقی را منتقل می کند.
 

 
شباهت با خانواده
 
 چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟
 
جالب است بدانید که پدر و مادر نیز نقش مهمی در عاشق شدن دارند. محققان می گویند مردانی که هنگام تولد، مادرانی زیر 30 سال داشتند، به دختران جوان تمایل بیشتری نشان می دهند و برعکس. این موضوع در مورد خانم هم صادق است. زنانی که هنگام تولد پدرانی مسن داشتند، عاشق مردان سن بالا و زنانی که پدرانی جوان داشتند، عاشق مردان جوان می شوند. البته این را هم بگوییم که این موضوع برای رابطه های بلند مدت صادق است.
 

 
 نگهداری از سگ
 
 چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟
 
تحقیقات ثابت کرده که خانم ها مردانی را که سگ خانگی دارند، بیشتر به عنوان شریک زندگی بلند مدت خود می پسندند. شاید به این دلیل که می دانند آنها مسئولیت پذیرند و همین حس آرامش، نزدیکی و شادی به آنها می بخشد. به علاوه آقایانی که سگ خانگی دارند، جرات بیشتری برای پیشنهاد به دختر مورد خود را دارند.
 

 
جذابیت ظاهری
 
 چه عواملی موجب عاشق شدن می شوند؟
 
در مطالعه ای که در سال 1996 انجام شد، محققان ابتدا میزان جذابیت افراد را شناسایی کردند، سپس آنها را به قرار ملاقاتی با جنس مخالف فرستادند. نتایج نشان داد افرادی که جذابیت ظاهری زیادی دارند، در انتخابات خود نیز سخت گیرترند، حتی اگر طرف مقابل آنها نیز جذابیتی برابر با آنها داشته باشد. البته این موضوع برای افرادی صادق است که زیبایی شان بی انتهاست. افراد معمولی به آنهایی که جذابیتی یکسان با خودشان دارند، جذب می شوند.
  • احمدرضا زنبوری